Jury

prof. Fusun Guray-Regaieg

A concert pianist and piano professor.

She was born in Turkey and received her musical education and training in the classes of Seride Barlas and Secil Akdil at the Conservatoire National of Izmir in Turkey, then with Francois Glorieux in Belgium. She then moved to Germay where she joined the Lubeck Musikhochschule where she receive training from famous pianist and internationally renowned music professors such as Peter Roggenkamp and Evelinde Trenkner…, who themselves are students of Wilhelm Kempff and Walter Gieseking. Her playing follows Conrad Hansen’s technique.

Fusun Guray-Regaieg has been living in Tunis for more than thirty years during which she passionately taught piano at both the Conservatoire National of Tunis and the Institut Superieur de Musique of Tunis where she trained generations of Tunisian pianists. Her students gave numerous concerts in prestigious venues and won various prizes at international competitions .

Fusun Guray-Regaieg is the artistic director of various workshops and masterclasses. She served as jury chairperson of piano competitions in Tunisia and Italy. In 2011, she founded UNISSON, an association for Tunisia’s music lovers, a non-profit association entirely dedicated to music and the musical education of young Tunisians. The association aims at supporting young talented musicians of Tunisia and assisting them in the diverse milestones of their work and progress. The main goal is to contribute in building a generation of future musicians and music teachers in the country.

Aga Mikolaj

Profesjonalna kariera Agi Mikolaj (Agnieszka Beata Mikołajczyk) rozpoczęła się w Teatrze Wielkim w Poznaniu, gdzie śpiewała partie m.in.: Hrabiny w „Weselu Figara“, Paminy w „Czarodziejskim Flecie“ i Racheli w „Żydówce“.

Była członkiem ensamblu solistów Bayerische Staatsoper w Monachium, gdzie kontynuuje swoją wieloletnią współpracę jako gość. Gościnne występy jako Eva w „Śpiewakach Norymberskich“, Hrabina w „Weselu Figara“, Micaela w „Carmen“, Pamina i Erste Dame w „Czarodziejskim Flecie“, Donna Elvira i Donna Anna w „Don Giovannim“ , Fiordiligi w „Cosi fan tutte“, Ännchen w „Wolnym Strzelcu“, Alice Ford w „Falstaffie“, Freia i Woglinde w cyklu „ Pierścień Nibelungów“, jak również Rosalinde w „Zemście Nietoperza“ i Tatjana w „Eugeniuszu Onieginie“ zaprowadziły Agę Mikolaj na światowe sceny operowe m.in.: Berliner Staatsoper – unter den Linden, Semperoper, Dresden, Opéra de Bastille, Paris, Teatro alla Scala, Milano, New National Theatre, Tokyo, Opéra de Monte Carlo, Bolshoi Theater, Moskau, Deutsche Oper, Berlin, das Aalto-Theater in Essen, die Wiener Volksoper, Nationaltheater Prag, Opernhaus Graz, Nationaltheater Mannheim, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, do Teatrów Operowych w Łodzi, Wrocławiu, Luxembourgu, Heilbronn, Hannover, jak również do Das Hessische Staatstheater, Wiesbaden.

Aga Mikolaj wzięła udział w japońskim Tournee z Wiener Staatsoper w „Don Giovannim“ a z Glyndebourne Opera on Tour śpiewala partię Fiordiligi w „Cosi fan tutte“. Jako Donna Elvira wystąpiła gościnnie z Wiener Staatsoper na Frühlingsfestival w Budapeszcie oraz w tej samej roli na Ravinia Festival w Chicago/USA z udziałem Chicago Symphony Orchestra pod batutą Jamesa Conlona. W partiach Micaeli, Xeni i Paminy gościła na Festiwalu w Carcassonne. Razem ze Staatskapelle Berlin pod batutą Daniela Barenboima zaśpiewała na Festiwalu BBC Proms w Londynie w wagnerowskim „Pierścieniu Nibelungów“.

Aga Mikolaj jest stałym gościem najważniejszych sali koncertowych Świata. Interpretuje mistrzowskie dzieła m.in. Bacha, Mozarta, Mahlera, Brahmsa, Verdiego, Szymanowskiego, Poulenca, Dvořáka, Richarda Straussa, Wagnera, jak również Zemlinskiego, Brittena, Pendereckiego czy Glanerta. Współpracuje ze światowej sławy Dyrygentami jakDavid Afkham, Marco Armiliato, Daniel Barenboim, Harry Bicket, Bertrand de BillyIvor Bolton, Semyon Bychkov, James Conlon, Jonathan Darlington, Jacques Delacôte, Christoph von Dohnanyi, Gustavo Dudamel, Sir Mark Elder, Dan Ettinger, Adam Fischer, Asher Fish, Claus Peter Flor, Gianluigi Gelmetti, Leopold Hager, Michael Hofstetter, Marek Janowski, Mariss Jansons, Philippe Jordan, Christian Kabitz, Jacek Kaspszyk, Yoel Levi, Zubin Mehta, Cornelius Meister, Kent Nagano, John Nelson, Tomáš Netopil, Krzysztof Penderecki, Kirill Petrenko, Andris Poga, Daniel Raiskin, Peter Schneider, Murry Sidlin, Karl Sollak, Stefan Soltesz, Christoph Spering, Markus Stenz, Otto Tausk , Constantin Trinks, Mirga Gražinytė – Tyla, Krzysztof Urbański, Edo de Waart, Omer Meir Wellber, Antoni Wit, Benjamin Zander.

Jest regularnym gościem orkiestr m.in.: Orchestre de Paris, Bayerisches Staatsorchester, Royal Concertgebouw Orchestra, Staatskapelle Berlin, Orchester der Wiener Staatsoper, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Brüssels Philharmonic, Orchestre National de Lyon, Orchestra Philharmonie Luxembourg , Staatskapelle Dresden, Hamburger Symphoniker, RAI National Symphony Orchestra Turin, (OCNE) Orquesta y Coro Nationales de España, Madrid, Orquestra Simfònica de Balears, Radio Filharmonisch Orkest Hilversum, Philharmonia Orchestra London, BBC Orchestra , BBC National Orchestra of Wales, City of Birmingham Symphony Orchestra, Bournemouth Symphony Orchestra, Hallé Orchestra, Manchester, Los Angeles Philharmonic Orchestra, Dallas Symphony Orchestra, Indianapolis Symphony Orchestra, Chicago Symphony Orchestra, Boston Philharmonic,Rundfunk – Symphonie Orchester Berlin, Essener Philharmoniker, WDR Rundfunkorchester Köln, Kölner Philharmonie, Das Neue Orchester, Köln, Rheinische Philharmonie, Philharmonien in Łódź, Posen, Breslau, Krakau, Stettin, Słupsk, Orkiestra Filharmonii Narodowej in Warschau, ( NOSPR ) Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia in Kattowitz, ( RTÉ ) National Symphony Orchestra Dublin, Tokyo Philharmonic Orchestra, Yomiuri Nippon Symphony Orchestra Tokyo, Lithuanian National Symphony Orchestra, Latvian National Symphony Orchestra, Bilkent Symphony Orchestra, Malaysian Philharmonic Orchestra, Taiwan National Symphony Orchestra, KBS Symphony Orchestra, Macao Orchestra

Aga Mikolaj jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie śpiewu Prof. Antoniny Kaweckiej.

Do zdobytych nagród na różnych konkursach wokalnych należą m.in. : w 1995 roku – Nagroda Specjalna na Konkursie Ady Sari w Nowym Sączu , w 1996 roku – Nagroda Publiczności i Nagroda G. F. Händla na 41. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w s´Hertogenbosch/Holandia oraz w 1999 roku – II. Nagroda i Nagroda Verdiego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Alfredo Kraus w Las Palmas/Hiszpania.

Za wybitną kreację roli Micaeli u boku Jonasa Kaufmanna w przedstawieniu „Carmen“ na scenie Bayerische Staatsoper w Monachium, Aga Mikolaj została nagrodzona prasowym wyróżnieniem „TZ Rose“ – monachijskiego Tages Zeitung.

Dokonała tez nagrań płytowych.

Więcej informacji pod adresem: www.agamikolaj.com

prof. Maria Korecka-Soszkowska

Studiowała u wybitnych pedagogów, między innym u prof. Janiny Stojałowskiej w Rzeszowie, prof. Henryka Sztompki w Krakowie oraz prof. Dietera Webera  w Wiedniu. Jest laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów i festiwali: Ogólnopolskiego Konkursu Mozartowskiego w Katowicach (wyróżnienie 1956),  Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. I. J. Paderewskiego w  Bydgoszczy (II nagroda,1961), następnie w roku 1965 w Warszawie otrzymała Dyplom honorowy za udział w VII Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim (II etap). Uczestnicząc w Międzynarodowym Kursie–Konkursie w Szwajcarii (St, Moritz,1967) "Moderne Klaviertechnik" otrzymała I nagrodę.  W 1978 zdobyła w Santiago de Compostella (Hiszpania Premio «Jose Miguel Ruiz Morales», jedyną przyznawaną za najlepszą interpretację muzyki hiszpańskiej nagrodę w czasie miesięcznego Międzynarodowego Festiwalu.

Działalność koncertową rozpoczęła w 1962 roku. Występowała z wieloma orkiestrami filharmonicznymi w kraju, a także w Niemczech, Rumunii, Turcji, na Ukrainie i Kubie. Brała udział w licznych festiwalach: Brno (1982), Mariańskie Łaźnie (1985), Gandawa (1987,1999), Ankara (1989) poza granicami oraz w Polsce.

Ma na swym koncie artystycznym kilkaset estradowych wykonań recitali i koncertów symfonicznych oraz liczne nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe (9 płyt w tym 8 CD).

Działalność pedagogiczną rozpoczęła w 1967 jako pracownik dydaktyczny PWSM w Warszawie. W  latach 1988-90 prowadziła  klasę  fortepianu na Uniwersytecie Bilkent w Ankarze. Od 1992 pracowała w AM im G. i K. Bacewiczów w Łodzi, w której to uczelni przeszła wszystkie szczeble kariery naukowej ,począwszy od adiunkta I stopnia  (przewód kwal. 1992), adiunkta II st. (przewód kwal. 1996), profesora tytularnego (2000) i profesora zwyczajnego (2006). W 2007 powołana na stanowisko kierownika Katedry Fortepianu, którą to funkcję pełniła przez 8 lat ( 2007– 2014).              

Jako juror uczestniczyła w pracach konkursów na Ukrainie (Worzel 1999), Danii (Helsingor 2001), Litwie (Druskienniki2011-2013), Visaginas 2014, 2016, 2018), Białorusi (Brześć, 2015) i  w Polsce, m.in. w grudniu 2007 w Konkursie Chopinowskim im. M. Magina w Łodzi, w 2012 w Międzynarodowym Podkarpackim Konkursie Chopinowskim w Rzeszowie, w 2013 i 2015 w Międzynarodowym Konkursie „Chopin i…” w Siedlcach. W 2013 roku przewodniczyła  jury Międzynarodowego Konkursu „Wykonawstwo bez limitu” w Łodzi, który powołała i który zgromadził setkę artystów z całego świata. W 2019 przewodniczyła Ogólnopolskiemu Konkursowi im. A. Tansmana w Łodzi i Międzynarodowemu Konkursowi Młodych Pianistów Fundacji East West Music. Kursy pianistyczne i warsztaty  prowadziła  w  Polsce, na Ukrainie ,Danii Bułgarii  i Litwie.

W 2012 roku odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi, w 2016 wyróżniona Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Członek Towarzystwa. im. F. Chopina w Warszawie.

prof. Laura Kluwak-Sobolewska

Pianistka kameralistka, profesor sztuki, Kierownik Katedry Pieśni i Kameralistyki Wokalnej w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. 


Ukończyła z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem prof. Waldemara Andrzejewskiego w Akademii Muzycznej w Poznaniu. W 2003 roku uzyskała stopień doktora sztuki, a w 2013 r. stopień doktora habilitowanego. Jest laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych m.in. XXVII Konkursu na Stypendia Artystyczne Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie, Konkursu Europejskiej Fundacji Muzycznej Yamaha, Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego Ragusa – Ibla Grand Prize na Sycylii we Włoszech. Kilkakrotnie była także stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki. Otrzymała również szereg nagród dla najlepszego i wyróżniającego się pianisty na polu kameralistyki, m.in. nagrodę dla najlepszego pianisty na IV Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie, XIX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina (Vrable, Słowacja) oraz na XII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu.


Prowadzi działalność artystyczną w Polsce i poza granicami (Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Belgia, Litwa, Łotwa, Słowacja, Bułgaria, Algieria, Jordania, Tunezja, Rosja, Chiny). Koncertowała również w Stanach Zjednoczonych, m.in. w nowojorskiej Carnegie Hall.

Jest cenioną kameralistką, specjalizującą się w repertuarze wokalnym. Współpracowała z tak wybitnymi artystami – śpiewakami, jak Teresa Żylis-Gara, Joanna Kozłowska, Wojciech Drabowicz, Ryszard Karczykowski, Wiesław Ochman.

Jest również pianistką Poznańskiego Tria Fortepianowego, z którym prowadzi rozległą działalność koncertową i nagraniową.

W swym dorobku ma nagrania płytowe, radiowe i telewizyjne.

Działalność koncertową łączy z pedagogiczną, w swym dydaktycznym dorobku ma kilkudziesięciu laureatów konkursów – studentów i absolwentów kształconych pod jej kierunkiem i przy pianistycznej współpracy. Regularnie zapraszana jest także jako oficjalny pianista krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych, a także mistrzowskich kursów wokalnych. Od kilkunastu lat współpracuje z prof. Teresą Żylis-Gara oraz prof. Ryszardem Karczykowskim w ramach mistrzowskich kursów wokalnych w Radziejowicach.  

Za szczególne osiągnięcia i osobowość artystyczną otrzymała Medal Młodej Sztuki, została również uhonorowana szeregiem nagród rektorskich, odznaką Zasłużony działacz kultury oraz Zasłużony dla kultury polskiej przyznawaną przez Ministra Kultury RP. 

dr hab. Agata Górska-Kołodziejska

Pianistka (solistka i kameralistka), pedagog, autorka nagrań płytowych, monografii naukowych oraz artykułów o tematyce muzycznej. Organizatorka festiwali muzycznych i wydarzeń artystycznych.

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, którą ukończyła z wyróżnieniem na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie fortepianu prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej uzyskując jednocześnie w 2003 roku dyplom w specjalności kameralistyka w klasie kameralistyki prof. Krystyny Hussar Moczulskiej. W 2005 r. ukończyła Podyplomowe Studia Mistrzowskie Akademii Muzycznej w Łodzi w specjalności gra na fortepianie pod kierunkiem prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej. Od 2004 roku jest pracownikiem macierzystej uczelni. W maju 2011 roku uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie Instrumentalistyka w specjalności gra na fortepianie w Akademii Muzycznej w Krakowie a w czerwcu 2019 roku uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuki w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Jest laureatką II solowej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym na Litwie, III Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym dla Młodych Wykonawców (Helsingor – Dania) oraz laureatką nagród i wyróżnień dla najlepszego pianisty na: IX Konkursie Wokalnym im. Haliny Słoniowskiej w Dusznikach-Zdroju,V Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu, XI Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej” w Katowicach (2009). 

Prowadzi międzynarodową działalność artystyczną. Wykonywała recitale pianistyczne w Brukseli, Bułgarii, na Litwie, na Ukrainie i wielokrotnie w Tunezji. Byłam jurorem międzynarodowego konkursu pianistycznego (Tunis 2013), prowadziła pianistyczne masterclass dla studentów w Tunezji (Hammamet 2013).

Prowadzi aktywną działalność koncertową solową i kameralną w kraju: występowała domu urodzin Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym, w sali koncertowej Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie (zamek Ostrogskich), w sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Krakowskiej, Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie, Operze Śląskiej, Operze Wrocławskiej. Koncertowała w auli Muzeum Miasta  Łodzi,  Muzeum Wnętrz Dworskich w Tubądzinie, Pałacu w Sannikach, Zamku w Oporowie, Muzeum Lubelskim, Muzeum Miasta Pabianic i wielu innych.

Współpracowała ze znanymi artystami, śpiewakami – Urszulą Kryger, Beatą Zawadzką-Kłos oraz z prof. Teresą Żylis-Gara w ramach kursu wokalnego w Radziejowicach.  

Jest autorką monografii „Styl brillant we wczesnoromantycznej muzyce polskiej” (ŁTN 2012), artykułu naukowego „Echa chopinowskiej kameralistyki w twórczości I.F. Dobrzyńskiego” (Łódź, 2011). 

W ostatnich latach pojawiły się trzy płyty: „Zapomniana polska muzyka romantyczna na na cztery ręce” (DUX), W kręgu Chopina-pieśni (AM Łódź) i bardzo dobrze przyjęta przez krytykę muzyczną płyta „Muzyka kobiet” (DUX). Wszystkie prezentowane były się w polskich lub zagranicznych rozgłośniach radiowych (Polskie Radio, HR2 Kultur).

W latach 2012-2020 roku pełniła funkcję Prodziekana Wydziału Wokalno-Aktorskiego oraz kierownika Instytutu Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Pełni też funkcję przewodniczącej Stowarzyszenia Promocji Inicjatyw artystycznych Operativa – organizatora wydarzeń artystycznych (spektakli, festiwali i konkursów).

Od roku 2018 prowadzi klasę fortepianu w II stopniu Państwowej Szkoły Muzycznej im. K. Kurpińskiego w Kutnie.

Więcej informacji pod adresem: www.gorska.art.pl

dr. hab Konrad Boniński

Solista, kameralista.  Po ukończeniu z wynikiem bardzo dobrym Akademii Muzycznej im. G. K. Bacewiczów w Łodzi uczestniczył w wielu kursach i warsztatach mistrzowskich gry na instrumentach dętych m.in. w Bayreuth, Dusznikach Zdroju, w Akademiach Muzycznych w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie.

Od 30 lat jest I trębaczem orkiestry Teatru Wielkiego w Łodzi, współpracował z wieloma znaczącymi orkiestrami polskimi – jako I trębacz z orkiestrą Polskiej Opery Kameralnej, Filharmonii Kaliskiej, Filharmonii Łódzkiej, z orkiestrą Opery Śląskiej.

Aktywny solista i kameralista koncertujący w wielu krajach europejskich, z wybitnymi artystami (Placido Domingo, Jose Carreras, Aleksandra Kurzak, Gwendolyn Bradley, Monserat Caballe, Michał Urbaniak, Włodzimierz Pawlik). 

Był prawykonawcą wielu utworów współczesnych kompozytorów polskich m.in. Olga Hans, Andrzej Hundziak, Andrzej Krauze, Wiesław Rentowski, Zdzisław Szostak, Wojciech Lemański.

Konrad Boniński jest założycielem kwintetu dętego Fine Brass Ensamble, z którym od 1991 r. nieprzerwanie koncertuje w Polsce i zagranicą w Austrii, Szwecji, Norwegii, Niemczech, Korei Północnej. Z jego inicjatywy powstało też Brass Trio Łódź prezentujące się na międzynarodowych festiwalach muzyki kameralnej.

Artysta często dokonuje rejestracji i nagrań m.in.: w Radio Łódź z zespołem Fine Brass Ensamble – Classic (2004), podczas wydarzeń artystycznych i naukowych w Akademii Muzycznej w Łodzi: Twórcze wykorzystanie odmian trąbki oraz różnorodność stylów i technik wykonawczych w dziełach współczesnych kompozytorów polskich (2012),  Instrumenty dęte drewniane i blaszane w muzyce XX i XXI wieku (2015), „…stworzona by tworzyć” pieśni kompozytorki Doroty Brolik-Bekrycht (2017).

Współpracował też z wytwórniami filmowymi dokonując nagrań do filmów fabularnych, dokumentalnych, krótkometrażowych.

Konrad Boniński jest też organizatorem i inicjatorem wielu wydarzeń artystycznych m.in.: Konfrontacji Muzycznych na Instrumenty Dęte Blaszane – OSM I i II st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi, jest autorem szeroko zakrojonego projektu Kolory Trąbki, obejmującego koncerty, recitale, audycje, wykłady, lekcje mistrzowskie.

Ważną częścią życia zawodowego Konrada Bonińskiego jest jego działalność pedagogiczna w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi oraz Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi. Artysta jest też jurorem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów, prowadzi warsztaty instrumentalne, wykłady w kraju i zagranicą. Pełni funkcję konsultanta Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie. 

W roku 2020 został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

W roku 2020 wydawnictwem Ars Sonora ukazała się jego autorska płyta Colours of Trumpet.

Małgorzata Piechnat

Pianistka, pedagog i kompozytorka. Ukończyła studia w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie fortepianu prof. Tadeusza Chmielewskiego i prof. Tomasza Bartoszka.

Jest laureatką II nagrody w kategorii „Kameralistyka” na IV Międzynarodowym Konkursie „Master Competition for Music Teachers” (2016). Wielokrotnie nagradzana za wyróżniający akompaniament podczas konkursów i festiwali muzycznych. Trzykrotnie dokonała nagrań płytowych z kameralistyką fortepianową i wokalną („Pieśni neapolitańskie” 2009 oraz „Dzieła sakralne” 2011). W 2019 roku miała miejsce światowa prapremiera jej płyty z utworami na 4 ręce Aleksandra Tansmana, wydanej przez wytwórnię Acte Préalable, na której znalazły się dotąd niepublikowane dzieła fortepianowe Aleksandra Tansmana.

Jest autorką zbioru duetów fortepianowych na 4 ręce pt: „Miniatury na bis”, wydanego przez Ars Musica w 2018 roku. W tym samym roku otrzymała nagrodę Jury podczas konkursu „Brodnica Ensemble 2018” za najlepsze kompozycje konkursowe. Ponadto zajmuje się również opracowywaniem i aranżacją utworów (głównie kompozytorów polskich) z przeznaczeniem na zespoły kameralne.

Koncertuje solo i w duecie z Mateuszem Piechnatem, wykonując dzieła na 2 fortepiany i 4 ręce. Wspólnie z orkiestrą Teatru Wielkiego w Łodzi nagrała muzykę do spektaklu baletowego Cezarego Kurowskiego i Grzegorza Brożka „Face the Truth”, którego światowa premiera odbyła się w styczniu 2021 roku.

Jako pianistka-korepetytorka współpracuje z Teatrem Wielkim w Łodzi, akompaniując w zespole baletowym. Prowadzi klasę fortepianu w Zespole Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi oraz Państwowej Szkole Muzycznej im. A. Tansmana w Łodzi. Od 2010 roku pełni funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Przyjaciół Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. Aleksandra Tansmana PIANO FORTE. Jej uczniowie są laureatami ponad sześćdziesięciu nagród na konkursach pianistycznych i kameralnych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym.  

Za szczególne osiągnięcia na rzecz rozwoju kultury i oświaty została uhonorowana Nagrodą Prezydenta Miasta Łodzi.

Od 2021 roku pełni funkcję konsultanta Centrum Edukacji Artystycznej.

Ryszard Osmoliński

Skrzypek, dyrygent, pedagog i animator muzyczny - w wieku 6 lat rozpoczął naukę gry na skrzypcach w PPSM we Wrocławiu, a następnie kontynuował w Liceum Muzycznym w Lublinie uzyskując dyplom z wyróżnieniem w klasie skrzypiec prof. Oskara Ruppla. Po ukończeniu studiów muzycznych w Łodzi w klasie skrzypiec prof. Henryka Keszkowskiego i klasie kameralnej prof. Kiejstuta Bacewicza, występował kolejno z Orkiestrą Symfoniczną Państwowej Filharmonii Łódzkiej, z Państwową Orkiestrą Symfoniczną Iranu w Teheranie, Orkiestrą Symfoniczną Teatro di San Carlo w Neapolu oraz Orkiestrą Kameralną im. A. Scarlattiego RAI włoskiej w Neapolu, gdzie, po wygranym konkursie, otrzymał tytuł profesora orkiestry.

Od 1980 r. występuje z Polskim Duo Skrzypcowym i jest laureatem międzynarodowych konkursów muzycznych w Stresie i Trapani we Włoszech. Był koncertmistrzem orkiestry kameralnej Hallands Ensemblen w Halmstad w Szwecji i orkiestry Pro Musica w Lodzi a od 1992 r. jest również prymariuszem The Wieniawski String Quartet, który powstał i działa do dzisiaj w Łodzi. Od 1985 r. jest członkiem rzeczywistym Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków w Warszawie a od 1988 r. prowadzi klasę skrzypiec i orkiestrę „Łódzkie Smyczki” w Liceum Muzycznym im. H. Wieniawskiego w Łodzi. Od 2010 r. Współpracuje również z PSM w Kutnie Filia w Łęczycy. Jego uczniowie zdobywali nagrody i wyróżnienie na licznych konkursach i przesłuchaniach w całej Polsce a wielu jest już znanymi koncertującymi artystami i pedagogami m.in. w Akademii Muzycznej w Łodzi, w Filharmonii Narodowej, w Filharmonii Łódzkiej i w Teatrze Wielkim w Łodzi.

Występował z koncertami w całej Europie a także w USA, Meksyku, Iranie i na Kubie. Ma na swoim koncie nagrania dla Radia i Telewizji Polskiej, RAI włoskiej jako skrzypek i dyrygent oraz prawykonania utworów kameralnych i orkiestrowych kompozytorów polskich, włoskich, szwedzkich i duńskich. Brał udział w wielu koncertach w ośrodkach kultury polskiej propagując muzykę polską m.in. w Chicago, Cleerwater w USA, w Hawanie, Mexico City, Wiedniu, Rzymie, Neapolu, Paryżu, Budapeszcie, Bratysławie, Dreźnie, Sztokholmie, w Berlinie, Oldenburgu, w Równem i we Lwowie na Ukrainie oraz w wielu ośrodkach i instytucjach kultury w Polsce. Otrzymał od Prezydenta RP Złoty Medal Za Długoletnią Służbę oraz Krzyż Zasługi, od Ministra Kultury Srebrny Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis, od Dyrektora CEA w Warszawie Nagrodę Indywidualną I i II st. Za Szczególny Wkład w Rozwój Edukacji Muzycznej w Polsce oraz Nagrodę Prezydenta Miasta Łodzi, Nagrodę Marszałka Województwa Łódzkiego, Nagrodę Rektora Politechniki Łódzkiej oraz liczne Nagrody Dyrektorów Szkoły.

dr Piotr Cłapiński

W 2010 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie ad. Tomasza Bartoszka oraz uzyskał dodatkowe kwalifikacje w zakresie kameralistyki w klasie prof. Krystyny Hussar-Moczulskiej.

Dwukrotnie otrzymał Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające osiągnięcia w nauce oraz Stypendium Artystyczne Marszałka Województwa Łódzkiego za szczególne osiąnięcia artystyczne i Stypendium Naukowe Marszałka Województwa Łódzkiego za szczególne osiągnięcia związane z edukacją.

W 2010 r. został zatrudniony w PSM I st. im. K. Szymanowskiego w Kole oraz w macierzystej uczelni, gdzie na stałe związany jest z Wydziałem Wykonawstwa Instrumentalnego.

Jako kameralista występował m. in. z takimi wykonawcami jak: prof. Meyrick Alexander (Guildhall School of Music and Drama), prof. Jason Bergman (University of North Texas College of Music), prof. Frits Damrow (Zürich University of the Arts), prof. José Cháfer Mompó (Spain), prof. Igor Cecocho, prof. dr hab. Sławomir Cichor, dr hab. Konrad Boniński

Jego uczniowie oraz studenci zajmują nagrody na licznych konkursach ogólnopolskich oraz międzynarodowych. On sam zdobywa nagrody za wyróżniający akompaniament na konkursach.

Od 2017 r. zatrudniony w PSM I i II stopnia im. Karola Kurpińskiego w Kutnie, w której pełni funkcję Kierownika Sekcji Instrumentów Klawiszowych.

W 2018 r. obronił rozprawę doktorską „Kolorystyka jako konstytutywny element kształtujący interpretację dzieła muzycznego na przykładzie wybranych utworów Francisa Poulenca” napisaną pod kierunkiem prof. Cezarego Saneckiego i uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej, w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka.

Jakub Dera

Pianista, pedagog. Grę na fortepianie studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie i Poznaniu, Azusa Pacific University w Los Angeles (USA) oraz w mistrzowskiej klasie Prof.  Diny Yoffe w Talent Music Academy w Bresci (Włochy). Studia III stopnia odbył pod kierunkiem wybitnej polskiej pianistki Prof. Marii Koreckiej – Soszkowskiej. Indywidualnie kształcił się u Iriny Rumiancewej – Dabrowski. Na zaproszenie Maestro Paula Badury – Skody pracował pod Jego kierunkiem w Wiedniu (głównie nad interpretacją dzieł W.A. Mozarta i Fr. Schuberta). Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pianistów, jak m. inn. Aleksander Slobodyanik, Vitaly Margulis, Pavel Nersessian, Natalia Trull, Janusz Olejniczak.

Jakub Dera jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych m.in. Międzynarodowego Konkursu im. Fr. Liszta w Los Angeles (III nagroda), Grand Prix oraz nagrody dodatkowej za wykonanie utworów Fryderyka Chopina na III International Competition-Festiva Dedicated to Aldona Dvarionaitė (Litwa, Visaginas), Grand Prix podczas 29. International Music Festival (USA, Palos Verdes). 

Działalność koncertową łączy z intensywną pracą pedagogiczną w ZSM w Poznaniu, gdzie prowadzi klasę fortepianu. W październiku 2020 roku otrzymał Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce.

Występował z recitalami solowymi w Polsce, Hiszpanii, Włoszech, USA, Azerbejdżanie, na Litwie i Ukrainie, w takich salach koncertowych, jak filharmonie w Poznaniu, Gorzowie, Krakowie, w Norris Theatre (Palos Verdes,USA), Richard Nixon Library (Yorba Linda,USA), Teatro Marcello i Sala Baldini (Rzym), Sala Koncertowa Fazioli (Mediolan, Włochy), Museo Diocesano (Brescia, Włochy), Azerbejdżańskim Państwowym Teatrze im. R. Behbudova.

Brał udział w takich festiwalach, jak Roma Festival Musicale delle Nazioni, Los Angeles Music Festival, Palos Verdes Music Festival, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku.

Oprócz działalności koncertowej zajmuje się również działalnością naukową. Obszar jego badań naukowych stanowi przede wszystkim psychologia muzyki i jej duchowy aspekt. Wielokrotnie prezentował efekty swoich badań podczas konferencji muzycznych w Polsce i za granicą, w tym na UMFC w Warszawie, Akademii Muzycznej w Poznaniu, Azerbejdżańskiej Państwowej Akademii Muzycznej, Odesskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. A. W. Nieżdanowej. Jego artykuły publikowane są w recenzowanych czasopismach naukowych. Esej jego autorstwa Szkoła artystyczna przyszłości w marcu bieżącego roku otrzymał nagrodę na konkursie organizowanym prze Centrum Edukacji Artystycznej i ukaże się drukiem w czerwcu b.r.

W listopadzie 2015 roku na zaproszenie Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Baku wystąpił z recitalem chopinowskim w Azerbejdżańskim Państwowym Teatrze im. R. Behbudova, jak również poprowadził kurs pianistyczny dla studentów Azerbejdżańskiej Państwowej Akademii Muzycznej.

Jest animatorem życia muzycznego. W pracy z uczniami poszukuje niekonwencjonalnych rozwiązań łącząc zdobycze wielu szkół pianistycznych z którymi miał kontakt podczas swojej edukacji. Stara się wyposażyć swoich uczniów w umiejętność świadomej pracy nad dziełem muzycznym widzianym w szerokim kontekście estetycznym oraz zdolność podążania za zakodowanymi w dziele pozamuzycznymi treściami.